Slapukais vadinami informacijos elementai, perkeliami iš interneto svetainės į jūsų kompiuterio standųjį diską. Tai nedideli informacijos failai, kurie leidžia interneto svetainėms išsaugoti ir vėl pasiekti informaciją apie naudotojo naršymo įpročius. Slapukus naudoja dauguma interneto svetainių, nes jie yra viena iš daugybės priemonių, kurios padeda pritaikyti interneto turinį prie naudotojų poreikių. Slapukai leidžia interneto svetainėms teikti prie naudotojų poreikių pritaikytas paslaugas (pavyzdžiui, įsimenant prisijungimo duomenis, išlaikant pirkinius pirkinių krepšelyje arba rodant tik konkretų naudotoją dominantį turinį).
Lietuvos energetikos konsultantų asociacijos prezidento Dr. Valdo Lukoševičiaus straipsnis „ELEKTROS (VIAP) KAINŲ VINGRIAI”
Kas lemia planuojamą elektros kainų šuolį?
VKEKK pranešime nurodoma, kad tarp keleto priežasčių, lėmusių tokį kainų šuolį, didžiausią įtaką turėjo Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) fondo padidėjimas nuo 728 milijonų iki maždaug vieno milijardo litų 2013 metais, kuris įskaičiuojamas į bendrąsias elektros tiekimo sąnaudas. Dėl to elektros kaina galutiniams vartotojams vidutiniškai turėtų padidėti apie 3,45 ct/kWh.
Panagrinėjus VKEKK pateikiamą 2013 metams suplanuotų elektros kainų struktūrą, paaiškėja, kad vidutinėje elektros kainoje (41,74 ct/kWh) pati elektros energija sudaro tik 16,43 ct/kWh, o dar 25,31 ct/kWh „prideda" įvairūs elektros sistemos išlaikymo kaštai – tarp jų didžiausią dalį (10,49 ct/kWh) sudaro jau keiksmažodžiu betampantis VIAP fondas. Natūraliai kyla klausimas – kam skiriamas šis ketvirtadalis elektros vartotojų sumokėtų pinigų? Ar šios lėšos tikrai būtinos, ar jos racionaliai panaudojamos? Tai kaimynų ar mūsų pačių (ne)veikimo rezultatas?
Pilnas Dr. V.Lukoševičiaus straipsnis "ELEKTROS (VIAP) KAINŲ VINGRIAI".
Kitos naujienos
Klaipėdos apylinkės prokuratūra perdavė teismui baudžiamąją bylą, kurioje trys įmonės, jų vadovai ir kiti asmenys kaltinami dėl daugybės nusikalstamų veikų, susijusių su dokumentų klastojimu, sukčiavimu, kyšininkavimu, prekyba poveikiu ir nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimu.
Viešųjų pirkimų tarnyba atkreipia dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Konstitucinis teismas 2024 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. KT80-N11/20241 konstatavo, kad Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 55 straipsnio 3 dalis tiek, kiek pagal ją šio įstatymo 55 straipsnio 2 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodytais atvejais nėra taikomi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 straipsnyje nustatyti reikalavimai ir draudimai, prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 straipsnio 1, 3, 4 dalims, 120 straipsnio 2 daliai, konstituciniam teisinės valstybės principui.